23 oktober 2012

Jag kom .... på tävlingen!

Jag fick ett samtal  från min morfar igår. Han lät mycket glad och berättade att det hade gått riktigt bra för mig på fototävlingen! Det var 14 st som hade varit med och tävlat med färg bilder, i den gruppen kom jag 4:a! Den enda kritiken var att horisonten va lite sne. Och det va 8 st som tävlade med en svartvit bild, där kom jag 3:a. den enda kritiken där va färgen på tröjan, vilket jag inte kunde göra något åt. Det blev så när jag beställde bilden, tyvärr! Jag är faktiskt nöjd, det va min första tävling och bidragen kanske inte va de bästa. Jag tror att nästan tävling kommer gå ännu bättre, mina bidrag denna gång är snäppet vassare. Så det känns bra! Nu har jag i alla fall 5 poäng! Nej, man vinner inget för varje tävling, utan det går till så här: Bilderna skickas iväg till en annan klubb som rangordnar bilderna och skriver ett utlåtande om varje bild. Sen skickas de tillbaka till klubben och då får man viss antal poäng för den placeringen man har fått. Sen tävlar man på och samlar poäng fram till sommaren, då plussas alla poäng man har fått ihop och  får fram man fram en slutsumma. Utifrån den placeras man i ordning, etta, tvåa osv. och det är då priserna kommer! Yippie. Åh, det här är så kul att får utlåtanden och kritik av andra som håller på med det jag älskar. Det är underbart! Hoppas ni förstår vad jag försöker att förklara, det blev lite rörigt, men jaja ;) Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar