18 oktober 2012

fanihelvetesjävladret

Fick ett sms från expert igår om att min kamera har kommit tillbaka. Den har varit inne på reparation i ca 5 veckor och jag blev överlycklig och tänkte: Yes, äntligen! Men jag hade inte möjlighet att hämta den igår, så jag drog med mig Olga dit idag. Jag fick tillbaka kameran och han på expert berättade att jag hade fått ett nytt optik, att dom hade rengjort den och att garantin täckte avgiften så jag behövde inte betala ett öre. Att va perfekt! Jag kunde tyvärr inte testa kamera på plats för att jag hade inget Sd-kort i kameran. Men jag tog förgivet att när den har varit inne på reparation i  5 veckor (!!!!) så funkar den som den ska. Jag kom hem, satte i ett minneskort och skulle prova att ta kort. Tror ni att det funkade? I helvete heller! Jag vart förbannad... eller kanske besviken. Eller kanske båda två. Hur i helvete har dom tänkt nu!? Provade dom ens kameran innan de skickade tillbaka den!? Hm börjar undra. Men det kan faktiskt va så att dom har provat med ett minneskort på verkstaden och det har funkat och att det är fel på mitt minneskort. Så imorgon ska jag hämta ett av mina andra minneskort hos mamma och se om det är minnsekortet som jävlas med mig. Jag hoppas verkligen att det är så. Jag har ingen lust att skicka in den på reparation igen.... Håll tummarna med mig kära ni!


Vem Olga är? Det är min handledare under praktiken jag har nu i 3 dagar. Hon är fotograf och har en egen ateljé, det är där jag har min praktik. Men vi är inte bara i ateljén utan idag har vi till exempel varit och fotat dagisfoton på ett dagis i Mellby. Jag trivs jättebra med Olga och hon är helt underbar. Hon låter mig prova på det yrke jag förhoppningsvis jobbar med i framtiden och det känns grymt bra! 

2 kommentarer: