9 februari 2012

fler tips!

hej på er! Kom på att det va ett tag sen jag bloggade och tyckte att det va dags nu. I detta inlägg hade jag tänkt att ge er lite fler tips på kamerautrustning! Hm.. vad ska vi ta den här gången? Jo, stativ så klart! Man måste närstan ha ett stativ om man har en systemkamera. För även om det är bildstabilisator i kameran så blir bilden alltid lite "korningt", om ni förstår vad jag menar!? För händerna skakar alltid lite, det är helt omöjligt att va helt stilla. Så om man vill ha super klara bilder så är det stativ som gäller. Det finns även något som heter trådlös fjärrutlösare och det är som en trådlös avtryckarknapp. En jättebra grej som gör att bilden blir ännu mindre kornig. För när man trycker på avtryckarknappen som sitter på kameran blir det ju att kameran rör sig lite. Så, det va två tips på hur utrustning som gör att kameran är så stabil som möjligt när ett kort tas. Hoppas ni förstod. Nu ska jag äta kvällsmat med min kära familj. Hörs snart! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar