4 oktober 2011

kalori freak


Hjääälp! Jag har blivit ett kalori freak. Jag har börjat kolla kalorier på typ allt som jag stoppar i mej! En kvinna ska helst äta ca:1500 kalorier per dag! Shit, det är ju jättesvårt! Visste ni att det är 50 (!!!!!!) kalorier i en piggelin tex. Gud, jag som är galen i piggelin! Okej, jag kanske överdrev en smula, men erkänn att ni inte trodde det va 50 kalorier i en piggelin, man tror bara att det typ är vatten och typ koncentrerat päron eller nått, men fy fasen asså! Jag och Erika har bestämt oss att vi ska ha en vecka där vi ska äta runt 1500 kalorier per dag och hela tiden skriva upp vad och hur mycket kalorier vi stoppar i oss. Hehe, vi får väl se när det blir! Nu ska jag gå och steka hamburgare, sen blir det The notebook! Haha nej, jag har inte sett den än! Jag är lite så seg så.. Nej, måste dra. Ni får ha det så bra, så hörs vi imorgon! Och ni.. det vore kul om ni kunde slänga in en kommentar då och då, det behöver inte va något långt eller så! Ni vet inte hur glad man blir när något kommenterar något fint! Puss på er. ♥

7 kommentarer:

  1. haha och jag vet inte ens vad kalorier är :$

    SvaraRadera
  2. emma - kalorier är ett mått på energi, så kroppen fungerar. ju mer du stoppar i dig, ju mer behöver du röra på dig - annars blir det fett på kroppen istället :D ganska simpelt. kolhydratskalorier är det sämsta, och binder fett allra bäst. fasen vilken gymnasieelev jag är! MVG+

    SvaraRadera
  3. Piggelin är gott :D

    SvaraRadera
  4. hmm... kan det va amanda? nja, så smart är hon nog inte.... (h)

    ohja :D

    SvaraRadera