3 januari 2013

mor & dotter dag!



Hellu everyone! Idag har jag och min mamma haft en så kallad  "mor & dotter dag". Mamma väckte mig halv 10, och jag kände att jag va skit hungrig. Men när jag gick ner och öppnade kylskåpet sa min kära mor:  Har du glömt att du ska ta prover i dag och måste vara fastande?! Fastande betyder att man inte får äta något från 12 på natten tills då man tar proverna, och detta gör man för att annars stämmer inte proverna. (Om det va någon som inte fatta det. hihihehehöhö) Så vi drog upp till vårdcentralen och fick vänta i vänterummet i typ en timme!?!?  Det va inte direkt vad jag hade hoppats på kanske, va ju hungrig som en ko. Menmen, tillslut va det min tur och sköterskan tömde mig på blod. Haha, nejdå, men hon fyllde iaf 4 rör. Sen fick jag äntligen äta min frukost.. "brunch"?.. kalla det vad du vill! Sen drog vi och biffade oss lite på gymmet i ungefär en timme. Och sen på eftermiddagen blev det bullbak och lite ärenden ute på "stan". Sen kom jag på att jag fick ett "gör-ditt-eget-armband-set" i julkapp av min mormor. Så vi satt länge och försökte få ihop ett snyggt läder-armband, det tog tid.. men snyggt blev det! Dagen har gått ruskigt fort, och det är ju ett tecken på att det har varit en bra dag! Eller... så va det bullbaket som tog sån tid. Hahah, nejdå!  Men helt seriöst, ni som känner att ni umgås för lite/får för lite tid med er mamma, fixa en "mor & dotter dag". Det är faktiskt riktigt kul! ( Bara ett tips..) hihi. Pusshaj! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar