30 januari 2013

Hemma i Sverige

Hej igen bloggen och alla läsare! Nu är jag tillbaka i Sverige, Värmland, Sunne och kylan. Jag och min familj har haft en underbra vecka i sköna Spanien, Teneriffa, Playa de las americás och värmen! Det är en väldig klimatskillnad mellan dessa två platser och det är helt sjukt att man kan vara på en varm plats och sen åka ungefär 5 timmar i ett flygplan och komma till en plats där det är flera minusgrader. Det är ju inte direkt naturligt och kroppen reagerar. Iallafall min kropp, speciellt efter den långa flygresan. Jag är fortfarande jetlagad och det är mer än ett dygn sen jag kom hem. Aja, det var riktigt skön att få byta miljö i en vecka, bara må gött, sola, bada, äta mycket god mat och slippa alla vinterkläder. Men när man kommer hem börjar ångesten. Man sitter och tittar igenom bilder, minns, saknar och vill bara tillbaka. Men, men. Det va inte första gången jag va i Spanien och absolut inte sista gången heller. Jag kommer tillbaka, jag lovar! Jag känner mig hemma där, som att jag hör ditt. Jag tycker inte om klimatet i Sverige och har aldrig gjort. Jag drömmer redan om att flytta till Spanien, skaffa jobb och leva där. Jag har till och med titta på en svensk gymnasieskola på fastlandet. Haha, kanske låter lite desperat, men det är sant. Sen börjar man ju att tänka på allt man har här hemma i Sverige, familj, släkt och vänner! Man är uppvuxen här och man kan allt utan och innan. Tänk om man kunde ta med sig allt och fortsätta sitt liv på en annan plats, vad underbart det skulle va! Ojoj, mina drömmar börjar skena iväg, dags att avrunda inlägget! Jag har iallafall haft det toppen och jag känner mig mer utvilad och lätt så irriterad längre, så det känns bra!

Bilder slänger jag in om några dagar. Har grymt mycket bilder, så jag måste rensa lite först. "Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge".

~ Pusshej ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar