11 december 2012

varning för känsliga tittare


Igår va jag på vårdcentralen och tog bort en leverfläck som satt i armvecket. Och jag förstår att ni undrar varför och så här va det:  Den stack ut lite och jag ville få bort den av både praktiska och skönhetskäl. Bra, då vet ni det.  För er som inte vet hur det går till när man tar bort en leverfläck ska jag berätta det nu: Först målar läkaren ut en ring runt leverfläcken, så att han vet vart han ska skära. Ja, man skär bort den. Eller jag tror det finns andra alternativ, men det är det vanligaste i alla fall. Sen sprutar han in bedövning, tack och lov. Sen får man en sån där grön "operations filt" över området där det ska skäras. Coolt, jag vet! Sen skär han bort skiten med en liten kniv och sen syr han ihop såret. Inte farligt alls! Och eftersom man får bedövning känner man inget alls under tiden, utan det är när bedövningen släpper som man får ont.  Det fick i alla fall jag, men det är ju inte så konstigt eftersom jag har 4 stygn i armvecket som det drar i varje gång jag rör armen. Nej jag överdriver inte, det gör skit ont och det är på högerarmen också! Jävligt praktiskt... Tur att jag har underbara vänner som hjälper mig under dagarna, känns som att man är 3 år och går på dagis igen. "Kom Ellen ska jag hjälpa dig med jackan!" Haha. 

Btw, 20 december ska jag ta bort stygnen och då kommer jag slänga ut före och efter-bild! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar