29 maj 2012

tema dag







Alla 8:or har haft någon slags "tema dag" idag. Först va vi uppe vi Sunnes hembygdsgård, där vi fick veta lite om hur det va där förr. Några till exempel på vad vi fick veta och uppleva va: hur herrgården kom dit, hur de gjorde kläder, verktyg och hur det va att gå i skola förr i tiden. Vi gick klassvis och när min klass hade varit på alla stationerna va vi hungriga och slängde i oss varsin hamburgare. Sen va det dags att hoppa på cykeln och trampa ner till kolsnäs. Där det va dags för stafett. Alla 8:or tävlade mot varandra i 10 grenar och min klass kom sist med ett leende på läpparna, precis så det ska va! Haha. Dagen va faktiskt roligare än vad jag trodde att den skulle bli! Något som inte är så kul är att jag nu sitter och pluggar inför ett engelska prov som jag ska skriva imorgon. Åh, gramatik kan ta sig i röven!!! Jag måste fortsätta nu, vi hörs när vi hörs! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar