28 november 2011

1:a advent


Hej på er! Jag hade fortfarande feber igår, så jag orkade inte blogga. Men igår va det i alla fall första advent. Det va meningen att jag skulle försöka ta mig ut på torget, där det är lite olika evenemang på de fyra söndagarna innan jul, men febern va hög och jag mådde dåligt överlag, så jag stannade hemma istället. Men det blev advents firande sen ändå. "Den andra halvan av familjen." som Amanda brukar säga, kom ner från torsby på kvällen och vi drack glögg och åt pepparkakor. Ja, jag åt pepparkakor den här gången. Efter som jag har slutat med sötsakerna för trötthetens skull så har jag bestämt att någon gång ibland är helt okej. Det är det där sötsuget, när man går och kollar i skåpen och ser vad som finns som jag vill få bort. Jag vill inte va beroende av det, om man säger så. Jag har faktiskt lyckats ganska bra om jag får säga det själv. Jag är inte lika sötsugen som jag va förut. Det känns skönt! Vad som inte är skönt är att nu är det kväll och nu kommer huvudvärken, yrseln, hostan osv.. Usch, på kvällen/natten är det värst. Jag är aldrig uppe på nätterna annars, men nu när jag är sjuk är jag uppe och springer jämt. Jag kallsvettas, näsan är helt tätt och det hjälper inte med nässpray eller någonting, huvudet bankar och hostan gör mig illamående. Asså det får va slut på den här skiten snart, jag orkar inge mer. På dagen känner jag mig helt okej, lite ont i huvudet och hosta, men annars helt okej. Så imorgon blir det skola för mig. Åhh, äntligen säger jag bara. Jag är trött på att vara hemma och göra ingenting. Nej, nu ska jag inte tråka ut er mer. 
Hejdå kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar